Čína nakupuje on-line
Autor: Michal Valentík, hlavní investiční stratég ČP INVEST
Číňané se naučili nakupovat zboží přes internet. Některá odvětví on-line nákupů dosahují skoro dvojnásobný meziroční nárůst tržeb. Je pravděpodobné, že tento trend bude pokračovat a z toho by mohli profitovat akcionáři čínských internetových společností.
Graf ilustruje vývoj a projekci on-line maloobchodních tržeb v Číně. Na levé ose je celkový objem v miliardách jüanů a na pravé ose je procento z celkových maloobchodních tržeb. V roce 2011 dosáhly on-line maloobchodní tržby 766 mld. jüanů, což činí pouze 4,2% na celkových maloobchodních tržbách. Některé sektory jako prodej oblečení přes internet dosáhl meziroční nárůst o 94 procenta. Potenciál růstu nakupování přes internet i v ostatních sektorech je stále obrovský, z čehož budou těžit především tamní internetové společnosti.
Vývoj a projekce čínský on-line maloobchodních tržeb