Vámi povolená cookies si můžete zablokovat ZDE.

Tiskové zprávy

Jak vydělat, i když trhy klesají?

Praha (23. září 2008) – Kapitálové trhy procházejí těžkým obdobím. Poklesy akciových trhů se ze Spojených států rozšířily do celého světa a mnoho investorů propadlo depresi. Pátek však ukázal akciové trhy úplně v jiném světle. Po pozitivních zprávách o změnách v regulaci kapitálových trhů se akcie vydaly vzhůru a některé z nich rostly dokonce o desítky procent za jediný den! Nabízí se tedy otázka - jak investovat v době extrémní nejistoty na kapitálových trzích?

„Kolísavost finančních trhů je opravdu zarážející. Jeden den se přerušuje obchodování na burze kvůli ztrátám a druhý den se naopak musí pozastavit kvůli příliš prudkému růstu,“ říká Martin Viktora ze společnosti ČP INVEST. Ovšem i v období nejistoty je možné najít zajímavé investiční příležitosti, které nabízejí nejen příležitost vydělat, když trhy rostou, ale i když trhy stagnují či dokonce se prohlubuje jejich pokles. ČP INVEST přichází ve svém novém zajištěném fondu s unikátním konceptem investiční strategie. Tento fond může vydělat deset, pět nebo alespoň jedno procento každý rok, a to podle vývoje akciových trhů.

4. Zajištěný fond ČP INVEST se opírá zejména o státní dluhopisy (cca 90% portfolia fondu) a svůj výnos odvozuje od výnosu akcií 15 světově významných společností se silnou globální značkou (např. Canon, Toyota, Nestle, Pepsico, Johnson&Johnson). Svou konstrukcí umožňuje investorům dosáhnout zajímavých výnosů i v případě nečekaného propadu akcií těchto firem. Podílníci fondu mají zajištěn minimální výnos 6 % za 6 let, maximální výnos fondu je 60 %. O jednou dosažený výnos klienti nemohou přijít, protože fond své roční výnosy uzamyká. Zároveň je pokryto i měnové riziko, takže investoři nejsou vystaveni turbulencím kurzů měn.

Portfolio akciového koše tvoří akcie velkých světových firem (tzv. „blue chips“), které mají dlouholetou historii. Velikost těchto firem a jejich finanční stabilita je předpokladem dosahování zisků i v dobách nepříznivé ekonomické situace. Velké nadnárodní společnosti totiž dokážou díky značnému tržnímu podílu a síle značky vykrýt krátkodobé výkyvy trhu.